Faces

I ritratti... l'opportunità' più' accattivante, la sfida più bella per un fotografo. Raccontare di un luogo e di una persona attraverso un sorriso, uno sguardo, uno scintillio degli occhi, un atteggiamento.

Stabilire un immediato anche se fugace contatto con il soggetto che si vuole ritrarre. E poi cercare in quel volto un minuscolo, singolo elemento che dia significato all'intero scatto. L'approccio del fotografo, l'iniziale ritrosia del soggetto o la sua espressa richiesta di farsi ritrarre in un certo modo, la soddisfazione comune per la riuscita dello scatto; talvolta, qualche chiacchiera banale. Quasi sempre l'arrivederci a mai più.

Portraits... the most captivating opportunity and the most charming challenge for a photographer. Telling about a place or someone through a smile,  a look, a glittering eye, an attitude. Setting up a quick even if fleeting link with the subject chosen for the picture. And then looking in that face for a tiny, single part to give meaning to the whole frame. The approach by the photographer, the initial hesitation of the subject or his(her) declared request to be represented just in that way, the common pleasure for a good shot; sometimes, a meaningless chat. Quite often just a farewell.

1. to 20.  Human being....